Kolmeen Massey Ferguson kaikki öljyt (voimansiiron, kone, etuakselin). Keulan öljyt eli etuakseli, josta piti ensin ajavata täyttö proppu, että sieltä pääsee paine pois (öljyt tulevat siistimmin ulos, jos tekee näin). Öljyä tulee lisätä sen verran, että täyttö propusta tulee pikkusen yli tai ihan rajalle. Ennen napojen öljyjen kannattaa nostaa etuakseli ylös tunkilla, että pyöriä voi pyörittää ja pyöritää pyörä, niin että navan proppu on ylä asennosa. Tyhjennys proppu kannataa aukaista ensin siten, jotta paine pääsee pois. Tyhjennyksen jälkeen pitää pyörää pyörittää niin että proppu on puolivälissä ja laittaa öljyä sen verran että se tulee vähän yli tai ihan rajalle. Perän öljyille on yleensä kaksi tai kolme suodatinta ja perään menee 40-60 litraa öljyä. Koneessa on yksi tai kaksi suodatinta ja menee 8-15 litraa öljyä.
Yhteen Massey Fergusoniin piti vaihteiston ja koneen väliin laittaa tiivestemassaa, koska siitä välistä oli valunut öljyä/polttoöljyä ja tämän takia kytkin luisti. Keula nostettiin etukuormaajasta ylös ja tunkilla tuettiin keulaa ja taka päätä. Kone oli kiinni vaihteestossa 10 pultilla ja kehdella mutterilla, joista toinen oli työkalu laatikon takana, joka piti purkaa pois (kolmella pultilla hytin alaosassa kiinni). Edestä piti myös ottaa pois yksi hydrauliikka letku ja polttoaine letku. Tämän jälkeen irrotimme koneen ja vaihteiston toisistaan. Sen jälkeen irrotimme kytkimen, joka puhdistettiin öljystä ja puhdistimme myös vauhtipyönrän. Vaihdoimme myös muutaman stefan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti